Morse Code

Send your own message!

  • Make your own message in text and translate it into morse code and listen to the results.
  • This coded message, you can easily copy and paste into the comment field here, or just copy and paste it on Facebook.

Sct Jörgens Skole’s morse message for the UNDAY 2012 was:
POVERTY IS NOW. STOP POVERTY OR MORE PEOPLE WILL DIE. MANY KIDS ARE
POOR AND LIVE ON STREETS AND SOME ARE TAKEN FROM THEIRE FAMILIES TO
BE SLAVES IN OTHER COUNTRIES. ACT NOW AND SAVE LIVES. MILLIONAIRES
SHOULD DONATE BECAUSE THEY HAVE MUCH MONEY. STOP RACISM. STOP
HUNGER. STOP POVERTY.

PARTNERSHIP BETWEEN COUNTRIES SHOULD BE BETTER. ALL THE COUNTRIES
SHOULD WORK TOGETHER TO MAKE A BETTER WORLD.
IF YOU TAKE CARE OF THE WORLD, THE WORLD WILL TAKE CARE OF YOU.

STOP RACISM, WAR AND HATE ON SPECIAL PEOPLE. YOU HAVE THE RIGHT TO
BE WHO YOU WANT TO BE.

FOLLOW OUR PROJECT ON WWW.UNDAY.ORG

SIGNED: STC JOERGENS SKOLE HOLSTEBRO DENMARK, REGIONAL THEATRE
HALLAND, THE WORLD HERITAGE GRIMETON AND THE ALEXANDER-GRIMETON
VETERANRADIOS VAENNER ASSOCIATION +

How to listen to the Morse code message:

Alt 1A: Computer version (modern technique)

  • Download the program MRP40 (30 days free, 50 Euro for a license) from http://www.polar-electric.com /Morse/MRP40-EN
  • Download the file/message in Morse code from www.unday.org.
  • With MRP40 active in your computer, run the audio file, which will then be decoded in real time by the program.You will hear the sound of the signs and see the corresponding, decoded letters emerging on the screen. For MRP40 to work properly, the number of words per minutes, WpM, is to be set by the plus- and minus knobs between Rx7.7 and Rx8.5. Then click in the field to lock the value.

Alt 1B: Low tech version (long wave, traditional technique from 19th Century)
You can order a simple but effective SAQ receiver and get free information from: Arne Sikö, arne.siko@hh.se, phone +46-346-43843 or +46-70-2790048 .

  • Download the program MRP40 (30 days free, 50 Euro for a license) from http://www.polar-electric.com/Morse/MRP40-EN
  • Turn the antenna to make the plane of the coil approximately align with the direction to Grimeton. Note that thick brick or concrete walls might considerably attenuate the signal, as will e.g. alumina walls. In such cases it is wise to locate the antenna close to a window, as large as possible. Connect a microphone to the computer and put it close to the earphone with good volume. While receiving the transmission, MRP40 is active and decodes the message. (Se “Computer version” above, point d for adjusting the WpM.) A nice feature with the program is that the input is saved in a logfile, where the decoded message can thus be enjoyed afterwards.

Alt 1C: Old school version
If you know a radio amateur, let him/her help you decode with the analog reciever for long wave transmission.

Alt 1D: Translate the morse grafics
The message in grapics – try to decode it!!

  • -.-. –.- / -.-. –.- / -.-. –.- / -.. . / … .- –.- / … .- –.- / … .- –.- / -…- / – …. .. … / .. … / –. .-. .. — . – — -. / .-. .- -.. .. — -..-. … .- –.- / .. -. / .- / – .-. .- -. … — .. … … .. — -. / ..- … .. -. –. / – …. . / .- .-.. . -..- .- -. -.. . .-. … — -. / ..— —– —– / -.- .– / .- .-.. – . .-. -. .- – — .-. / — -. / .—- –… .-.-.- ..— / -.- …. –.. / -…- / – …. .. … / .. … / .- / — . … … .- –. . / ..-. .-. — — / -.– — ..- -. –. / … – ..- -.. . -. – … / .. -. / –. .-. .. — . – — -. –..– / … .– . -.. . -. / – — / -.– — ..- –..– / – — / ..- -. / … . -.-. .-. . – .- .-. -.– -….- –. . -. . .-. .- .-.. / -… .- -. / -.- .. -….- — — — -. –..– / .–. .-. . … .. -.. . -. – / — -… .- — .- –..– / — ..- .-. / .–. .-. .. — . / — .. -. .. … – . .-. / .- -. -.. / — ..- .-. / …. . .-. — . … / .- -. -.. / .. -.. — .-.. … .-.-.- / -.-. . .-.. . -… .-. .- – . / – …. . / ..- -. / -.. .- -.– / .– .. – …. / ..- … / .- -. -.. / ..-. — .-.. .-.. — .– / — ..- .-. / — .- -. .. ..-. . … – .- – .. — -. / .-.. .. …- . / — -. / .– .– .– .-.-.- ..- -. -.. .- -.– .-.-.- — .-. –. .-.-.- / .– . / .– .. … …. / . …- . .-. -.– — -. . / .- / … .- ..-. . / .- -. -.. / … ..- … – .- .. -. .- -… .-.. . / ..-. ..- – ..- .-. . .-.-.- / – .- -.- . / -.-. .- .-. . / — ..-. / -.– — ..- .-. … . .-.. ..-. .-.-.- / .– . / –. .. …- . / -.– — ..- / — ..- .-. / .–. .. -.-. – ..- .-. . … –..– / — ..- .-. / — ..- … .. -.-. –..– / — ..- .-. / — . … … .- –. . … / .- -. -.. / .– .- -. – / -.– — ..- / – — / — .- .. .-.. / .- -. -.. / -.-. — .-. .-. . … .–. — -. -.. / .– .. – …. / ..- … / .- – / .– .– .– .-.-.- ..- -. -.. .- -.– .-.-.- — .-. –. / … .. –. -. . -.. —… / … – ..- -.. . -. – … / ..-. .-. — — / –. — . – …. .-. .. -.- … / … -.-. …. — — .-.. –..– / .– — .-. .-.. -.. / …. . .-. .. – .- –. . / –. .-. .. — . – — -. / .-. .- -.. .. — / … – .- – .. — -. –..– / .-. . –. .. — -. .- .-.. / – …. . .- – .-. . / …. .- .-.. .-.. .- -. -.. / .- -. -.. / – …. . / .- .-.. . -..- .- -. -.. . .-. -….- –. .-. .. — . – — -. / …- . – . .-. .- -. .-. .- -.. .. — … / …- .- . -. -. . .-. / .- … … — -.-. .. .- – .. — -. / ? / .–. .-.. . .- … . / -. — – . / – …. .- – / -. — / –.- … .-.. / .– .. .-.. .-.. / -… . / –. .. …- . -. / – …. .. … / – .. — . .-.-.- / -.. . / … .- –.- / … .- –.- / … .- –.-

For those who are interested, watch an animation that shows the principles behind a radio transmission here

Finally,

get your Participation Certificate